Батьківська сторінка

 

Ні пеклом, ні раєм не повинен бути дім для дитини – але місцем, де можна жити (тільки не єдиним), місцем, де жити хочеться, але не настільки, щоб прагнути ним обмежуватися. Звідки можна впевнено вийти й куди радо повертатися. Де все співвідноситься з життям, де якщо й немає гармонії, є надія…

                                                                                                  В. Леві

Ведення зошитів (пам'ятка).

Вимоги до ведення шкільного щоденника.

Вчимо дитину писати.

ДЕ ВЧИТИ УРОКИ?

ОБЕРЕЖНО: ПЕРШИЙ КЛАС

Поради батькам щодо обладнання робочого місця

Для турботливих батьків

Пам’ятка батькам першокласників

Чітке встановлення часу для занять

РЕЖИМ ДНЯ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Телебачення у житті дитини (лекція для батьків )

Тест для небайдужих батьків.

План
1. Заповіді для батьків
2. Батьківський комітет. Навіщо він потрібен?
3. 10 порад батькам першокласника.
4. Поради батькам при підготовці випускників до ЗНО.
5. Безпека дітей в Інтернеті – поради батькам.
 
Заповіді для батьків

1. Не чекайте, що Ваша дитина буде такою, як Ви, або такою, як Ви бажаєте. Допоможіть їй стати не Вами, а собою.

2. Не вимагайте від дитини плати за все, що Ви для неї зробили. 
3. Не переносьте на дитину свої образи, щоб з віком не їсти гіркий хліб. Адже що посієш, то й пожнеш. 
4. Не ставтесь до її проблем зверхньо. Життя дане кожному відповідно до сил, і будьте впевненими – їй вона важка не менше, ніж Вам, а може, й більше, адже в неї немає досвіду. 
5. Не принижуйте. 
6. Не мучте себе, якщо не можете зробити щось для своєї дитини. Мучтесь, якщо можете, але не робите. Пам’ятайте: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все. 
7. Дитя - це не тиран, який заволодіває всім Вашим життям, не лише плід плоті та крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало Вам на зберігання і розвиток в ній творчого вогню. 
8. Умійте любити чужу дитину. Ніколи не робіть чужій те, що не бажаєте, щоб робили Вашій. 
9. Любіть свою дитину будь-якою – не талановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись із нею, радійте, тому що дитина – це свято, яке поки що з Вами.

Батьківський комітет. Навіщо він потрібен?


– Хто з вас погодиться брати участь в роботі батьківського комітету? – без особливої надії питає вчителька.
І батьки опускають очі. Нікому з них не хочеться брати на себе зайві обов'язки. А тим часом вони позбавляють себе і важливого права – права активно впливати на життя школи.
Ось що думають про участь батьків у шкільному житті самі педагоги.
Попри бажання вчителя здаватися неупередженим, усіх батьків він розподіляє на три категорії: ті, які активно допомагають, байдужі, агресивно налаштовані. Перші – помічники – украй необхідні в житті будь-якого класу. Учитель їм довіряє і схильний уважно ставитися до їхніх проблем. Такі батьки у разі, якщо в дитини виникають труднощі, завжди спроможні обговорити їх відкрито і не соромлячись, розраховуючи на розуміння і дружню допомогу.
Другі – байдужі – їхнє ставлення незрозумілі, тому швидше щодо них виникає недовір'я: невідомо, чого від них чекати в критичну хвилину.
Третіх – агресивних – уникають усіма можливими способами. Їм рідко неформально йдуть назустріч і намагаються не заглиблюватися в їх труднощі та проблеми; будь-яка спроба спілкування з ними для вчителя є важкою та небезпечною.
Навіть якщо з навчанням у дитини все гаразд, часто необхідно поговорити про неї з людиною, яка спостерігає її у невідомих вам ситуаціях. Учитель може розповісти вам цікаві подробиці життя дитини, якісь факти, що залишились поза вашою увагою. Для цього вчителеві потрібно витратити додатковий, неробочий час, але для вас він його не пошкодує, якщо ви неодноразово відгукувалися на його прохання про допомогу, коли більше не було до кого звернутися. Тому допомагайте школі. Шукайте спосіб допомогти вчителеві в організації класного життя, в ремонті приміщення, в придбанні посібників, ніколи за жодних обставин не ігноруйте суботників. Справді, нема кому в школі мити вікна, окрім учителів і дітей. І вчителі це робити не повинні. Вони просто воліють працювати та навчати дітей в чистих класах. Категорична заява батька «Це мене не обходить!» – завжди дуже образлива для вчителя. Вона демонструє ваше нешанобливе ставлення до нього. Ви не можете опуститися до миття підлоги й вікон, а він повинен це робити? Але ж це не входить у коло його обов'язків. Ви грубо вказуєте йому його місце на соціальному щаблі у сфері обслуговування? Будь ласка, але й учитель теж пам'ятатиме: ви його не поважаєте.
Отже, чому вам варто хоч би час від часу брати участь у роботі батьківського комітету? Для того щоб налагодити гарні стосунки з учителем? Так, і це дійсно важливо. Але це ще не все.

 
Що може батьківський комітет?


1. Допомагаючи вчителеві проводити дитячі свята, організовувати для дітей цікаві екскурсії та виїзди за місто, батьки сприяють тому, щоб клас був дружним, не розподілявся на ворожі групи.
2. Від батьків залежить вибір додаткових занять, які проводитимуться в школі. На прохання батьків адміністрація школи може запросити педагога, який організує театральну студію, займатиметься з дітьми додатково бальними танцями, спортивною боротьбою або поглибленим вивченням іноземної мови.
3. Батьки можуть багато що зробити для того, щоб клас був затишним, щоб дітям у ньому було зручно навчатися.
4. Батьки мають стежити за харчуванням, яке діти одержують в школі, і за необхідності висувають вимоги до адміністрації школи, районного відділу освіти. 
5. Батьки повинні негайно звертати увагу адміністрації школи на випадки крадіжки, здирства, залякування та інші кримінальні явища в середовищі дітей.
6. Батьки також можуть вплинути на атмосферу, що склалася в класі.
Звісно, все це – додаткова робота. Але це робота в ім'я благополуччя наших дітей. І до речі, ваша дитина зможе пишатися результатами вашої праці, ви дасте їй найважливіші уроки серйозного і відповідального ставлення до справи.
Їй буде приємно думати і говорити: «Це вікно вимила моя мама. Цю екскурсію організував мій тато». Заради цього варто згаяти час і докласти зусиль.

10 порад батькам першокласника
Вже залишається зовсім небагато часу перед новим етапом в житті вашої дитини, коли вона  піде перший раз у перший клас. Від того, наскільки безболісно відбудеться цей перехід в нове життя, багато в чому залежатиме любов-нелюбов вашої дитини до школи, а відповідно, і її шкільні успіхи. 

1. НЕ  ПЕРЕВАНТАЖУЙТЕ  НОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ.
За час, що залишився, жодних "хвостів" ви не підтягнете. А якщо будете тиснути на дитину з читанням і рахунком, ви зможете викликати у неї негативні емоції з приводу школи. Звичайно, почитати трішки, порозв’язувати нескладні приклади можна, але все це повинно бути в ігровій, непримусовій формі. Крім того, дошкільникам доцільно по кілька разів читати одні й ті ж книжки. Вони, взнаючи  "матеріал", прагнуть підказати розповідачеві, що буде далі, виправляють, якщо він допустив неточність. Це виробляє в них активність, і тоді їм буде абсолютно нескладно вже на першому уроці висловити свою "дорослу" думку.

2. РОЗПОВІДАЙТЕ ПОЗИТИВНІ ІСТОРІЇ ЗІ СВОГО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ.
Важливо сформувати у майбутнього школяра позитивне ставлення  до школи. Якщо дитина хоче вчитися і упевнена, що в школі цікаво, тоді неминучий стрес, пов'язаний з новими правилами і розпорядком дня, великою кількістю незнайомих людей, буде успішно здоланий. Для цього частіше розповідайте своїй дитині цікаві історії зі свого шкільного життя.

3. НЕ РОБІТЬ АКЦЕНТ НА ОЦІНКАХ.
Багато батьків припускаються грубої помилки, коли починають лякати: "Читай, а то двійки мені приноситимеш". Важливо акцентувати увагу дитини на процесі навчання (ти взнаєш багато нового, у тебе з'являться нові друзі, ти станеш розумним), а не на результаті та гарних оцінках, які взагалі краще не згадувати, тим більше що в першому класі їх не ставлять.

4. НЕ ЛЯКАЙТЕ ШКОЛОЮ.
Ні в якому разі не ведіть при дитині розмови, що у нього "закінчилося дитинство", не жалійте його: мовляв, бідненький, починаються трудові будні. Навіть жартома не лякайте школою. Не варто при дитині також обговорювати майбутні витрати, засмучуючись про дорожнечу форми або канцтоварів.

5. КУПУЙТЕ ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ РАЗОМ З ДИТИНОЮ.
Купувати портфель і все приладдя для школи потрібно з дитиною, тоді вона виявляється залученою в процес підготовки до першого вересня. Нехай дитина сама  вибере собі пенал, ручки, олівці і лінійки, зошити з барвистим малюнком на обкладинці. Прийшовши додому, не ховайте покупки в шафу - дайте їх дитині, аби вона звикла до нових для неї речей. Нехай збирає портфель, носить його по квартирі, розкладає на столі зошити і олівці, тоді прості вказівки вчителя: "Дістаньте червону ручку або зошит в лінійку" не викличуть у маляти труднощів: він чітко знатиме, де у нього що лежить. 

6. ГРАЙТЕ В ШКОЛУ.
Хай всі іграшки вашої дитини підуть у перший клас, а найулюбленіша стане вчителем. У такій грі можна пояснити основні шкільні правила: як сидіти за партою, як відповідати на уроці, як проситися в туалет, що робити на перерві тощо.

7. ПОЧИНАЙТЕ ЖИТИ ПО НОВОМУ РОЗПОРЯДКУ ДНЯ.
За місяць до школи потрібно плавно підганяти режим дня до нового розпорядку. Старайтеся, аби дитина лягала спати не пізніше дев'ятої години вечора, вставала о 7-8 годині ранку. Дуже важливо сформувати у дитини уявлення про те, що за чим потрібно робити вранці і ввечері. Для цього добре використовувати пробкову або пластмасову дошку на стіні, де можна прикріпити папірці, писати, малювати. Спочатку спробуйте наочно пояснити, що потрібно зробити перед сном: зібрати портфель, приготувати одяг (трусики, майку, шкарпетки), перевірити, чи чиста форма. Всі ці дії краще позначати малюнками: портфель, розкладені речі на стільці. Нехай дитина збирає свої дитячі книжки в портфель, складає одяг на стілець. За допомогою малюнків можна змалювати і ранковий розпорядок: умиваємося, чистимо зуби,  одягаємося, снідаємо, одягаємося в шкільну форму, чистимо взуття, виходимо з будинку. Все це допоможе маляті краще зрозуміти, як будується його день.

8. ПОДРУЖІТЬ МАЛЯ З ГОДИННИКОМ.
Необхідний для школи навик - орієнтація в часі. Якщо ваше маля ще не розбирається, котра година, навчіть його цьому. Багатьом діткам легко орієнтуватися по електронному годиннику. Дитина повинна знати, що означає чверть години, півгодини, через годину. Повісьте в дитячій кімнаті великий годинник (будь-який, головне, аби дитина могла визначати по ньому час). Під час читання, гри або їжі можна поставити годинник на стіл і звернути увагу дитини на те, о котрій годині почалася дія і о котрій годині  вона закінчилася.

9. БІЛЬШЕ КОМАНДНИХ ІГОР.
У школі є правила, які необхідно виконувати: сидіти за партою, вставати, коли дозволить вчитель, не кричати. Без розуміння цих елементарних законів дитині буде важко в 1-му класі. Аби розвинути у дитини уміння підкорятися і грати по правилах, використовуйте командні ігри. Завдяки ним дитина засвоїть, що є правила, які треба виконувати, і що від цього залежить результат. Ще один важливий урок, який дають маляті командні ігри, - це спокійне ставлення до програшу.

10. ТРЕНУЙТЕ УВАГУ І ПАМ'ЯТЬ, РОЗВИВАЙТЕ МИСЛЕННЯ.

 
Увага
1. Використовуйте дидактичні ігри з чіткими правилами.
2. Включайте дітей у виконання завдань за попередньо розробленим планом дій: створення будинків із конструктора, малюнки, орнаменти, аплікації, вироби, форми яких ви задаєте словесно або за допомогою схеми.
3. Тренуйте дітей у переказі розповідей, казок за схематичним планом, складеним вами.
4. Пропонуйте дітям: повторювати слова, цифри, речення, сказані вами; незакінчені фрази, які потрібно закінчити; запитання, на які необхідно відповісти.
5. Вчіть порівнювати, аналізувати зразок і результат своєї або чужої роботи, знаходити і виправляти помилки.
6. Частіше пропонуйте дітям, особливо з низьким показником розвитку уваги, вправи: у газеті, старій книзі на одній із сторінок закреслювати усі букви «а», намагаючись не пропускати їх. Завдання поступово можна ускладнити, попросивши дитину закреслити всі букви «а», обвести у кружечок усі букви «к», підкреслити всі букви «о».

 
Пам’ять
1. Пояснюючи дітям новий матеріал і повторюючи пройдений, поєднуйте словесне пояснення з наочністю або із зображенням тих предметів або явищ, про які йдеться, використовуйте малюнки, таблиці, схеми.
2. Для поліпшення процесу запам’ятовування розвивайте у дітей уміння: аналізувати, виділяти у предметах зв'язки, ознаки, порівнювати предмети та явища між собою, знаходити в них подібності й відмінності; здійснювати узагальнення, поєднувати різні предмети за якимись загальними ознаками; класифікувати предмети та явища на основі узагальнення.

 
Мислення
1. Розширюйте кругозір дітей, їхні основні уявлення про природні, соціальні явища, нагромаджуйте в дітей знання і враження, обговорюючи з ними прочитані книжки, аналізуючи поведінку людей.
2. Після читання вголос казок, розповідей, просіть дітей переказати почуте , відповісти на запитання, поставити свої.
3. Розвивайте вміння будувати розповідь за картинкою, планом, темою; допомагайте робити висновки, міркування.
4. Заняття з малювання, ліплення, виготовлення різних виробів повинні не тільки включати копіювання зразка і відпрацювання окремих графічних навичок, а й розвивати вміння планомірно досліджувати предмети, фантазувати, уявляти.
5. Включайте в заняття завдання на порівняння пари предметів або явищ, класифікацію, узагальнення різних предметів за загальними ознаками, знаходження «зайвого слова» або зображення, не пов’язаного загальною ознакою з іншими, складання цілого з частин.
Поради батькам 
при підготовці випускників до ЗНО
Для вас і ваших дітей настав відповідальний та хвилюючий час - час складання зовнішнього незалежного оцінювання. Тому результат багато в чому залежить від того, наскільки серйозно ви до цього поставитесь.
1. Атмосфера в родині багато чого варта. Вона має бути тихішою і спокійнішою, ніж зазвичай.
2. Виключіть підвищений тон, нервозність у спілкуванні зі своєю дитиною, уникайте конфліктів і знімайте перенапруження.
3. Націлюйте дитину на позитивний результат.
4. Чуйно реагуйте на прохання дитини, якщо вона звертається до вас за допомогою.
5. Створіть дитині сприятливі, доброзичливі, комфортні умови напередодні ЗНО.
6. Частіше говоріть дитині, що ви вірите в неї, у її сили і можливості, що в неї все вийде.
7. Забезпечте режим дитини, щоб запобігти її перевтомі: допоможіть раціонально розподілити час між підготовкою і відпочинком, щоб уникнути перевтоми.
8. Дотримуйтеся режиму харчування дитини: під час інтенсивної розумової напруги їй необхідна різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т.д., стимулюють роботу головного мозку.
9. Не тривожтесь про кількість балів, яку Ваша дитина отримає під час ЗНО. Поясніть їй, що кількість балів не є показником її можливостей.
10. Не підвищуйте тривожність дитини напередодні ЗНО, бо це негативно позначиться на результатах тестування.
11. Забезпечте вдома зручне місце для занять і слідкуйте, щоб дитині ніхто не зважав.
12. Допоможіть дитині розподілити теми підготовки по днях.
13. Ознайомтеся з методикою підготовки до тестування. З програмою "Абітурієнт-2012" Ваші діти можуть потренуватись у виконанні аналогічних до ЗНО тестових завдань. Адже тестування відрізняється від звичайних для неї письмових та усних іспитів.
14. Під час таких тренувань привчайте дитину орієнтуватися в часі та вміти його розподіляти.
15. Напередодні ЗНО забезпечте дитині повноцінний відпочинок. Вона має відпочити і добре виспатися.
16. Не критикуйте дитину за незадовiльнi результати оцінювання.

Пам’ятайте: головне – знизити напруженість і тривожність дитини та забезпечити їй необхідні умови для занять.
Безпека дітей в Інтернеті – поради батькам
 
Діти та Інтернет
Для дітей наслідки безконтрольного спілкування з Інтернетом можуть бути самими непередбачуваними. Для того щоб зробити інтернет-життя своєї дитини менш ризикованим, батькам необхідно трохи попрацювати.
Поясніть дітям кілька простих правил роботи в Інтернет – буде набагато краще, якщо дитина дізнається правила безпечної поведінки в Інтернеті від батьків, а не зі свого сумного життєвого досвіду.

 
Для безпеки дітей в Інтернеті:
Дітям не можна залишати в публічному доступі або відправляти незнайомцям поштою, при спілкуванні в соціальній мережі або у чаті контактну інформацію – зловмисник може вистежити людину за її адресою або номером телефону.
Дітям в Інтернеті не можна погоджуватися на вмовляння незнайомих людей про особисту зустріч. Подібні пропозиції краще ігнорувати, а спілкування з дуже наполегливою людиною припинити.
Дітям не треба публікувати адресу своєї електронної пошти на жодних форумах, сайтах спільнот та соціальних мереж. Він може стати здобиччю спамерів, і пошта після цього наповниться сміттєвими листами.
Дітям не слід переходити за посиланнями в повідомленнях від невідомих адресатів. Це може бути небезпечно, оскільки повідомлення може бути надіслано зловмисниками.
Дітям не варто переходити за посиланнями в повідомленнях з надмірно привабливими пропозиціями, наприклад, підняти рейтинг облікового запису або отримати "суперможливості” в соціальній мережі. Найчастіше такі повідомлення розсилають шахраї або зловмисники для того, щоб заманити користувача на шкідливу веб-сторінку і заразити його комп’ютер вірусом.
Дітям в Інтернеті не варто звертати уваги на пропозицію безкоштовних подарунків, легкого заробітку, повідомлення про отримання спадщини і тому подібні. Такі повідомлення розсилають тільки шахраї.
В цілому, спілкуватися і вести себе в Інтернеті дитина повинна так само обережно, як і в реальному житті, щоб убезпечити себе від негативного впливу Інтернету.

 
Комп’ютерні програми для безпеки дітей в Інтернеті
В даний час існує багато спеціальних комп’ютерних програм для контролю за дітьми в Інтернет, у багатьох антивірусних програмах реалізований такий функціонал, який може допомогти убезпечити вашу дитину від багатьох загроз. Ви можете вибрати рішення, зручне саме вам по набору можливих обмежень, гнучкості налаштування і т.п.
Для безпеки дітей в Інтернеті за допомогою комп’ютерних програм можна:
•    Фільтрувати небажаний веб-контент (ресурси еротичного, екстремістського змісту і ресурси, що пропагують насильство);
•    Є функція "безпечного пошуку” в більшості популярних пошукових системах.
•    Можливість блокувати доступ дитини до конкретних веб-сайтів.
•    Можливість блокувати доступ дитини до груп для дорослих у соціальних мережах.
•   Можливість відстежувати листування дитини в соціальних мережах і IM-чатах (IM-чати – це служби миттєвих повідомлень (Instant Messaging Service, IMS) і програми-клієнти (Instant Messenger, IM) для обміну повідомленнями в реальному часі через Інтернет обмежувати спілкування з підозрілими кореспондентами).
•    Можливість встановити заборону на пересилку будь-яких персональних даних в соціальних мережах і IM-чатах.

 
Рішення для захисту від спаму.
Для того, щоб відстежувати інтернет-зв’язок дітей, потрібно встановити спеціальний додаток, що буде зберігати всю переписку і дії дитини в Інтернет.